DEZS.EXTRA.HU
tételek gyűjteménye
 

Kezdőlap
Tételek
gardening.ro erdélyi kertészeti portál

Megfizethető luxus PDF Nyomtatás E-mail
Írta: dezs   
Share this!
ImageA megfizethető luxust keresi korunk stressznek kitett, keményen dolgozó, időhiányban szenvedő embere, amikor keresi a menedéket, hogy hétköznap kicsit kényeztesse, ugyanakkor megjutalmazza saját magát. Többek között ezt állapítja meg tanulmányában James Russo, a Nielsen USA egyik igazgatója. Számosan szeretnék magukat gazdagnak érezni, anélkül, hogy sok pénzt költenének. Amerikaiak milliói választanak olyan pazar dolgokat, amelyeket meg tudnak fizetni” – állapítja meg a szerző.

Elismerés, önbecsülés

Egyik különleges bort keres, a másik egyéni igényei szerint főzött kávét kortyolgat, a harmadik elit márkájú pezsgőt. De idetartozik a magas minőségű sonka és a drága, finom sajt is. Mindezek ugyanolyan kulturális üzenetet közvetítenek az egyén környezete felé, mint az átlagból kiemelkedő autó, ruházati cikk, bútor, ékszer vagy éppen sportfelszerelés.

Az állandóan aktív életmódot folytató fogyasztó, aki mindig elérhető, a rengeteg külső ingertől el akar fordulni, és olyan pillanatokra vágyik, amikor önmaga lehet; elismeréshez jut a teljesítményéért, jutalomhoz az érdemeiért, és erősítheti önbecsülését.

Sokféle tényező hatására alakul ki az a törekvő vásárló, aki személye díjazását látja abban, hogy megvehet egy rendkívül szépen csomagolt terméket vagy prémium márkát.

„Hogy megvalósítsanak egy álmot”

A Nielsen igazgatója rámutat: Az elérhető luxus iránti kereslet azért kezd mindenütt jelen lenni, mert valamennyi szocio-demográfiai csoportra jellemző. Fogyasztók serege törekszik rá, függetlenül a jövedelmétől, életkorától, iskolai végzettségétől vagy lakóhelye jellegétől.

Alacsony jövedelmű háztartások felvághatnak azzal, hogy egy tucatnyi rózsából álló csokorral díszítik a vacsora-asztalukat. Közepes jövedelmű családok esetleg megengedik maguknak, hogy pénteken este együtt vacsorázzanak valamelyik gyorsétteremben. Magas jövedelműekben jóleső érzést már egy mosogatógép vagy operabérlet válthat ki.

Mindegyik jövedelmi csoportban az a mentalitás lényege, hogy megvalósítsanak egy álmot, elérjenek valami nagyobbat. Ez a vágy hajtja a törekvő vásárlót, hogy visszatérjen, és mindig többet akarjon.

Egy kifinomult élet ígérete

James Russo a sörfogyasztás alakulását említi, mint példát: Az USA-ban a belföldi gyártású sörök kiskereskedelmi értékesítése 20 százalékot meghaladó mértékben csökkent, 2002 óta. Ugyanakkor a sokkal drágább import sörök piaci részesedése érzékelhetően emelkedett. Az importok „mámorító” fölényét kedvező imázsuk magyarázza, és a prémium árra visszavezethető, előkelő pozícionálásuk. Azon kívül számít a kiszerelés vonzó designja, valamint a hatékony reklámkampány.

Mindennek köszönhetően elit kisugárzás jellemzi az import söröket általában: a fogyasztó azt reméli, hogy a sörivás magában foglalja egy kifinomult élet ígéretét – áll a kutatásban.

canadahun.com
 
< Előző   Következő >
Tanulási segédletek
Kötelező olvasmányok elemzései
Irodalom vázlatok
Történelem tételek
Nyelvtan tételek
Számítástechnika tételek
Szociológia tételek
Angol tételek
Növényvédőszer kémia tételek
Elsősegély tételek
Vállalkozásgazdaságtan tételek
Irodalom tételek 2.
Nyelvtan szóbeli tételek
Történelem tételek 2.
Biológia tételek
Angol szóbeli tételek
Angol nyelvtan tételek
Irodalom tételek 3.
Filozófia tételek
free counters
 
Template source from www.webhomez.net. Converted to Mambo template by Your Mambo Design.
© 2017 dezs.extra.hu - tételek gyűjteménye
Joomla egy nyílt forráskódú rendszer, mely a GNU/GPL Licensz alatt áll.