DEZS.EXTRA.HU
tételek gyűjteménye
 

Kezdőlap
Tételek
gardening.ro erdélyi kertészeti portál

Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában: derekasan dolgozott, dicsérem PDF Nyomtatás E-mail
Írta: dezs   
Share this!
ImageSajnálom, de csalódást kell okoznom. 14 789 kilométeres óraállással indultam útnak, 17 700-zal érkeztem haza, és az autóval nem történt semmi baj. Háromszor tankoltam bele útközben, jártam vele sziklagörgetegen, autópályán, középkori utcácskákban , és nem produkált semmi érdekeset. Ment, ha kellett, megállt, ha arra volt szükség, alig evett, de mindent elnyelt: a Dacia Logan dízel kombi eszményi autó a költséghatékony családi jövős-menős nyaraláshoz.

Image


Bepakoltunk tizenkét napra két gyereknek, magunknak, kabáttól fürdőruháig, gumicsónaktól plüsscicáig, Stephen Kingtől Bóbitáig. Biztos voltam benne, hogy még a jobb egy lábterébe is jut majd egy sporttáska, de nem. Minden befért hátra, elképesztő. Csak egy dolog maradt itthon: a tetőbox.

Image


Csaknem-fullos autónk, a számos opciós extrával kiegészített, klímás, dízel Laureate most listaáron 3,8 millió forintba kerülne, öt üléssel 3,67-be. Ennyi pénzért nincs ellenfele. 700 litere van a második üléssor mögött, a személy-Kangoo ugyanezzel a motorral 3,9 millió felett indul, és 650 litert ad, röhej.

Image


A Kangoo-, Berlingo-, Doblo-féle öszvéreknek pedig van egy nagy hátrányuk a Daciával szemben. Teherautónak tervezték őket. Miközben Letenye és Zágráb között gurultam 140 körül az autópályán, és ordítozás nélkül tudtam beszélgetni a hátul ülő családdal, megfogadtam: ha új, olcsó nagy kocsi kell, soha nem veszek dobozost. Inkább egy nagy levegőt, és akkor már mégis a Daciát, vesszen a sznobizmus.

Image


Volt sok márkatárs az úton, számos horvát, lengyel, cseh, és persze román Dacia futkosott fel-alá Horvátországban. Kombit hármat láttam összesen. Egy piros családi autó és egy fehér, tetőcsomagtartós, létrás melóskocsi mellett egy, kapaszkodjanak meg, francia rendszámos kocsival találkoztam. Dízel, ezüstmetál, a mienk kiköpött mása. Öt öreg néni ült benne, gondolom ellopták a szocotthon konyháskocsijának kulcsát, és leugrottak kirándulni Dalmáciába.

Image


Az első tank gázolajjal simán leértünk a tengerig. Zágrábtól nem sztrádán mentünk, mert nézelődni akartunk. Így a pár száz kilométer autópálya, a pár tíz kilométer város után az országúti forgalom békés 80–100-as tempóját autózva 5,3 literes fogyasztás jött össze.

Image


Tankolni felemelő a dízel Logannal, de azért megmondom őszintén, hegymenetben gyakran elátkoztam mind a hetven szerencsétlen, agyonterhelt lovat. Pont egy ilyen vánszorgás idején kaptam a hívást a Renault Hungáriától: megjött a 82 lóerős tesztautó, vihetem kipróbálni! Tehát, kedves olvasók, hamarosan gigászi párbaj, Dacia-Dacia gyorsulási verseny lesz a Belsőségen!

Image


De azért bármilyen gyenge is, csak odaértünk Čiovo szigetére, ahol apartmant béreltünk. Innen, gyakorlatilag Trogir elővárosából indultunk kirándulgatni szinte minden nap. Ugyanis kurva (← csúnya szó! – a szerk.) hideg volt, a fürdést meghagytuk a delfineknek (láttunk többször is, ott ugráltak a teraszunk előtt).

Image


Jártunk barlangban, hajókáztunk, vízesést néztünk, azért Omišnál fürödtünk is egy kicsit, és persze, ami a legnagyobb élmény egy hároméves gyereknek, több mázsányi kavicsot szórtunk a vízbe. A Dacia meg szó nélkül vitt, ahova kértük. Egyszer Dubrovnikba is, ami, mint kiderült, nem száz kilométerre volt a szállásunktól, hanem 250-re (elnéztem a térképet, istenem).

Mindig vártam, hogy csak történik valami, amiről írhatok, de nem. Nem fájdult meg a derekam az ülésben. Nem kaptunk defektet. Nem volt balesetünk. Nem ürült ki a tank. Még a kulcsot se nyelték le a gyerekek. A legizgalmasabb dolog, ami az autóval kapcsolatban felmerült, továbbra is a fogyasztás maradt.



Még kétszer tankoltam, egyszer lent a tenger mellett, egyszer már itthon, Nagykanizsán. A sok rácsodálkozós, gurulgatós, ráérős, pihenős kirándulás nyugis tempóját a hegyes-völgyes terep ellensúlyozta, 5,5 liter volt a második fogyasztásunk. A süvítős, előzgetős – már amennyire lehet ilyesmit csinálni ezzel az erőtlen motorral –, honvágyas sprint haza viszont 5,6 literbe fájt száz kilométerre. Fájt? Dehogy fájt! Hat liter alatti fogyasztás, mmm, mintha gázolajjal kenegettek volna!

totalcar.hu
 
< Előző   Következő >
Tanulási segédletek
Kötelező olvasmányok elemzései
Irodalom vázlatok
Történelem tételek
Nyelvtan tételek
Számítástechnika tételek
Szociológia tételek
Angol tételek
Növényvédőszer kémia tételek
Elsősegély tételek
Vállalkozásgazdaságtan tételek
Irodalom tételek 2.
Nyelvtan szóbeli tételek
Történelem tételek 2.
Biológia tételek
Angol szóbeli tételek
Angol nyelvtan tételek
Irodalom tételek 3.
Filozófia tételek
free counters
 
Template source from www.webhomez.net. Converted to Mambo template by Your Mambo Design.
© 2017 dezs.extra.hu - tételek gyűjteménye
Joomla egy nyílt forráskódú rendszer, mely a GNU/GPL Licensz alatt áll.