DEZS.EXTRA.HU
tételek gyűjteménye
 

Kezdőlap
Tételek
gardening.ro erdélyi kertészeti portál

Folyékony kényelem PDF Nyomtatás E-mail
Írta: dezs   
Share this!
ImageMancika, nyomtassa csak ki nekem, hol is fogy a legtöbb szedánunk! – szólt irodájából kifelé jövet az egyik értékesítési igazgató, és beült a Renault stratégiai megbeszélésére. Jó, valószínűleg kissé másképp zajlik ez a folyamat a francia autógyár vezetőségénél, tény viszont, hogy az új Mégane piacra dobását követően annak lépcsős változatának forgalmazása előtt elsősorban azt vették figyelembe, hol kelendőbbek az ilyen modellek.

Mert miközben Közép- és Nyugat-Európában több fogy a kombikból, mifelénk a szedánt kedvelik jobban, azzal érvelve többek között, hogy nagyobb a csomagtér. Nos, a Renault Fluence (ami folyékonyat jelent) modellje csak erősíti ezt a hitet, 530 literes csomagtartója miatt valóban tisztességes méretekkel büszkélkedhet a Törökországban gyártott, és az idén csak ott, Romániában és Oroszországban forgalmazott új családtag. Mi több, a 2004-ben megalkotott tanulmányautó-elődjénél 12 cm-rel nagyobb – 4,62 méteres – hosszával, 1,81 méteres szélességével és 2,7 méteres tengelytávjával, valamint bőséges teljesítmény- és felszereltség-kínálatával a C-osztály és a felső-középkategória kompakt családi és bizniszlimuzinjai közé küzdötte fel magát, közvetlenül a Laguna mögé. Ilyen tisztességes centiméterek pedig értelemszerűen nemcsak a praktikusság, de a kényelem fejezetnél is piros pontnak számítanak. Igaz, luxusa ugyanakkor némileg visszafogottabb, még akkor is, ha már alapfelszereltsége feltűnően gazdag: az ABS (blokkolásgátló), EBV (elektronikus fékerő-elosztó) és AFU (vészfék-rásegítő rendszer) mellett hat légzsák, fedélzeti számítógép, légkondicionáló, mp3-as lejátszó és központi zár szerepel a kínálatban.

Image

Az általunk tesztelt 1,5 literes, 105 lóerős dízel Dynamique verzió egyébként már „érezte”, hogy jövök: ahogy az autóhoz közeledtem, már nyílt is a zár, pedig semmit nem nyomtam meg. Eltávolodtam, erre meg bezárult. Aztán kiderült, a turpisság a zsebemben lapul, kártya formájában: gyakorlatilag egy slusszkulcsot helyettesít, csak ezt még indításkor sem kell bedugni, elég, ha nálam van. A start gomb megnyomásakor finoman morogni kezd a dízelmotor, de hogy mi van a motorháztető alatt, azt tudni kell – érezni vagy hallani ugyanis alig lehet. Kétezres fordulatszámnál kapcsol be a turbó, és nyugodt autózás közben is csak az elsuhanó fák jelzik, haladunk – útzaj nem szűrődik be. De hát végül is ez volt a fejlesztőcsapat egyik célja: alacsony zajszint és minimális vibráció. A rázkódást mifelénk persze aligha lehet elkerülni, de a nehéz útviszonyokat ismerve külön figyeltek a francia tervezők a futóműre: elöl MacPherson típusú dolgozik, a hátsó programozott deformációjú rúddal összekötött csatolt lengőkaros. A meglepetésszerűen előugró gödrök kikerülésére pedig az elektromos rásegítésű szervokormány pontos és gyors reakciókat tesz lehetővé.

Ami az autó belterét illeti, kellemes érzés tölti el az embert, bár a kényesebb ízlésű vezetőket zavarhatja egy-két spártai kivitelezésű részlet. Kárpótolhatja viszont a kormánymagasság és -mélység állíthatósága, a tempomat, az USB- és iPod-csatlakozók vagy a légkondi, amely alapból manuális, száz euróért viszont már automata rendelhető.

És ha már az áraknál tartunk: a bevezető kampányban 1200 euró kedvezmény jár, így az 1,6-os, 16 szelepes és 110 lóerős alapváltozatot 12 900 euróért lehet megkapni, a dízelkategória „királyának” számító Privilege- verzió 16 950 euróba kerül.

Mihály László
Hargita Népe
 
< Előző
Tanulási segédletek
Kötelező olvasmányok elemzései
Irodalom vázlatok
Történelem tételek
Nyelvtan tételek
Számítástechnika tételek
Szociológia tételek
Angol tételek
Növényvédőszer kémia tételek
Elsősegély tételek
Vállalkozásgazdaságtan tételek
Irodalom tételek 2.
Nyelvtan szóbeli tételek
Történelem tételek 2.
Biológia tételek
Angol szóbeli tételek
Angol nyelvtan tételek
Irodalom tételek 3.
Filozófia tételek
free counters
 
Template source from www.webhomez.net. Converted to Mambo template by Your Mambo Design.
© 2017 dezs.extra.hu - tételek gyűjteménye
Joomla egy nyílt forráskódú rendszer, mely a GNU/GPL Licensz alatt áll.